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Email Authentication and Handling Unsolicited Emails in Gmail Inbox

We daily receive emails from known and unknown sources. So, it is essential that we understand the risks involved in handling emails in terms of identifying them and thereafter knowing how to best deal with the threats posed by the malicious ones. The Gmail spam and abuse detection algorithm use multiple signals such as Google's internal algorithm, blacklists, and crowdsourcing among other unknown factors Google doesn't make public to identify incoming messages and help the users on this front.  However, the spammers are extremely smart, and they can find ways to escape the algorithm through innovative ways. This is why, even with an effective spam and abuse detection system in place, one needs to be aware of some essential details so as to remain vigilant while handling emails, should there be a false-negative one. Everyone knows about Spam, Spoofed, and Phishing emails (among others) and they are the common types of unsolicited emails we receive in our addresses. Determining

Hindi version of Checklist before you (or you allow someone else to) perform a factory reset on your device

This blog is the Hindi translation of the help thread posted in the Google Accounts English Help Community here . I noticed an overwhelming number of people posting from the Indian Subcontinent and thought it would be more helpful for the users if they could read the details in their own language. Translation of the original article is also available in Bengali . विभिन्न कारणों के वजह से, आपको अपने एंड्रॉइड डिवाइस को फ़ैक्टरी रीसेट करने की आवश्यकता हो सकती है। यदि सावधानी से नहीं किया गया, तो यह आपको आपके गूगल अकाउंट से लॉक कर सकता है। गूगल अकॉउंटस सहायता फ़ोरम के विशेषज्ञों ने लंबे समय से, फ़ैक्टरी रीसेट के बाद उपयोगकर्ताओं के अपने एंड्रॉइड डिवाइस से लॉक होने के कई उदाहरण देखे हैं क्योंकि: अकाउंट के स्वामित्व को प्रमाण करने के लिए आवश्यक विधियों या विकल्पों का अभाव। अकाउंट पासवर्ड का भूल जाना, और / या अकाउंट में २ -चरणीय सत्यापन सक्षम है, और डिफॉल्ट प्रॉम्प्ट / कोड प्राप्त करने के लिए उपयोग किया जाने वाला डिवाइस का रिसेट करना। या वह डिवाइस जिस पर Google Authenticator ऍप स्थापित किया ग

Bengali version of Checklist before you (or you allow someone else to) perform a factory reset on your device

This blog is the Bengali translation of the help thread posted in the Google Accounts English Help Community here . I noticed an overwhelming number of people posting from the Indian Subcontinent and thought it would be more helpful for the users if they could read the details in their own language. Translation of the original article is also available in Hindi . বিভিন্ন কারণে, আপনাকে আপনার এন্ড্রয়েড ডিভাইসটি ফ্যাক্টরি রিসেট করতে হতে পারে। যদি সতর্কতার সাথে না করা হয়, তাহলে এটি আপনাকে আপনার গুগল অ্যাকাউন্ট থেকে লক করে ফেলতে পারে। সাধারণতঃ, ব্যবহারকারীরা তাদের এন্ড্রয়েড ডিভাইসগুলি ফ্যাক্টরি রিসেট করার পরে অ্যাকাউন্টস থেকে লক আউট হওয়ার অসংখ্য উদাহরণ লক্ষ্য করেছেন কারণ: অ্যাকাউন্টে মালিকানা যাচাইকরণের প্রয়োজনীয় উপায় বা বিকল্প না থাকা। অ্যাকাউন্টের পাসওয়ার্ড ভুলে যাওয়া, এবং/অথবা অ্যাকাউন্টে ২-পদক্ষেপ যাচাইকরণ চালু করা আছে, এবং যে ডিভাইসটি ডিফল্ট প্রম্পট/কোড পেতে ব্যবহৃত হয়েছিল অথবা যে ডিভাইসটিতে Google Authenticator অ্যাপটি সেট আপ করা হয়েছিল অথবা যে ডিভাইসটিতে 2-পদক্ষেপ যাচাইকরণের ব