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Hindi version of Checklist before you (or you allow someone else to) perform a factory reset on your device

This blog is the Hindi translation of the help thread posted in the Google Accounts English Help Community here . I noticed an overwhelming number of people posting from the Indian Subcontinent and thought it would be more helpful for the users if they could read the details in their own language. Translation of the original article is also available in Bengali . विभिन्न कारणों के वजह से, आपको अपने एंड्रॉइड डिवाइस को फ़ैक्टरी रीसेट करने की आवश्यकता हो सकती है। यदि सावधानी से नहीं किया गया, तो यह आपको आपके गूगल अकाउंट से लॉक कर सकता है। गूगल अकॉउंटस सहायता फ़ोरम के विशेषज्ञों ने लंबे समय से, फ़ैक्टरी रीसेट के बाद उपयोगकर्ताओं के अपने एंड्रॉइड डिवाइस से लॉक होने के कई उदाहरण देखे हैं क्योंकि: अकाउंट के स्वामित्व को प्रमाण करने के लिए आवश्यक विधियों या विकल्पों का अभाव। अकाउंट पासवर्ड का भूल जाना, और / या अकाउंट में २ -चरणीय सत्यापन सक्षम है, और डिफॉल्ट प्रॉम्प्ट / कोड प्राप्त करने के लिए उपयोग किया जाने वाला डिवाइस का रिसेट करना। या वह डिवाइस जिस पर Google Authenticator ऍप स्थापित किया ग

Bengali version of Checklist before you (or you allow someone else to) perform a factory reset on your device

This blog is the Bengali translation of the help thread posted in the Google Accounts English Help Community here . I noticed an overwhelming number of people posting from the Indian Subcontinent and thought it would be more helpful for the users if they could read the details in their own language. Translation of the original article is also available in Hindi . বিভিন্ন কারণে, আপনাকে আপনার এন্ড্রয়েড ডিভাইসটি ফ্যাক্টরি রিসেট করতে হতে পারে। যদি সতর্কতার সাথে না করা হয়, তাহলে এটি আপনাকে আপনার গুগল অ্যাকাউন্ট থেকে লক করে ফেলতে পারে। সাধারণতঃ, ব্যবহারকারীরা তাদের এন্ড্রয়েড ডিভাইসগুলি ফ্যাক্টরি রিসেট করার পরে অ্যাকাউন্টস থেকে লক আউট হওয়ার অসংখ্য উদাহরণ লক্ষ্য করেছেন কারণ: অ্যাকাউন্টে মালিকানা যাচাইকরণের প্রয়োজনীয় উপায় বা বিকল্প না থাকা। অ্যাকাউন্টের পাসওয়ার্ড ভুলে যাওয়া, এবং/অথবা অ্যাকাউন্টে ২-পদক্ষেপ যাচাইকরণ চালু করা আছে, এবং যে ডিভাইসটি ডিফল্ট প্রম্পট/কোড পেতে ব্যবহৃত হয়েছিল অথবা যে ডিভাইসটিতে Google Authenticator অ্যাপটি সেট আপ করা হয়েছিল অথবা যে ডিভাইসটিতে 2-পদক্ষেপ যাচাইকরণের ব

Issue while attempting to add Gmail to your non-Gmail Google Account

Of late, many users have reported receiving the "We are sorry, but you do not have access to Gmail. Please contact your Organization Administrator for access." message while attempting to add Gmail to their non-Gmail Google accounts which are also not Google Workspace accounts.  Normally, users would need to follow the steps mentioned in the "Adding Gmail" help article:  https://support.google.com/accounts/answer/72198?hl=en , but the current complaint is that, after being signed into their non-Gmail account and clicking on the 9-dot Google apps launcher icon and then, the Gmail icon, they receive the following message. Apparently, something is not working as intended and after looking at the URL, we can spot a redirection to the https://admin.google.com/a/cpanel/... URL.  The cPanel feature and why it is essential to activate for Gmail in Google Workspace domains is explained in this help article:  https://support.google.com/a/answer/54717?hl=en . As seen, the chec